Záruční podmínky
Vzhledem k zásadnímu vlivu ústní hygieny a chování pacientů na životnost zubního ošetření, je třeba zohlednit tyto faktory v záručních podmínkách. Podobně jako např. u automobilu výrobce požaduje pravidelné kontroly v autorizovaném servisu, tak i kvalitní nové zuby nebo dobře opravené vlastní, vyžadují pravidelnou kontrolu a správnou péči. Pokud se nové auto nebude dobře mýt a čistit, doplňovat provozní tekutiny a chránit přes noc v garáži, bude trpět na mrazu a s necitlivým řidičem za volantem, brzy přestane sloužit.
Poskytujeme minimální záruku 2 roky, při dodržení záručních podmínek:
Záruku 24 měsíců poskytujeme pouze na základě absolvování preventivní prohlídky minimálně 2x ročně a dlouhodobého sledování úrovně dentální hygieny a dodržení pokynů k udržení dobré úrovně dentální hygieny.
Nebudou-li vyšetřovaná kritéria dentální hygieny dostačující, nemůžeme Vám garantovat trvanlivost ošetření a zároveň ošetření můžeme provádět pouze jako paliativní (tj. dočasně odstraňující bolest či jiný problém).
Záruka na stomatologické výkony
Zhotovení zubní výplně je stomatologickým výkonem a u nich zákonná "záruka" neexistuje. Tento pojem známe pouze u stomatologických výrobků, kterými jsou např. můstky, korunky či zubní protézy, ale nikoliv zubní výplně. Nelze to tedy chápat tak, že na zhotovenou plombu máte záruku ve smyslu spotřebitelské záruky na zakoupený výrobek.
K naší práci však přistupujeme zodpovědně, proto nabízíme dvouletou nadstandardní záruku na námi zhotovené výplně, při splnění záručních podmínek, není-li výslovně uvedeno jinak.
Zákonná záruka na stomatologické výrobky
.
Záruční doba je 24 měsíců od data převzetí výrobku pacientem.
Záruka se poskytuje v rozsahu zákonné záruky podle obecně závazných právních předpisů. Záruka se tak vztahuje na vady, které se projeví jako rozpor se smlouvou o zhotovení stomatologického výrobku na zakázku po převzetí výrobku pacientem v záruční době.
Vadou se rozumí takový stav výrobku, v jehož důsledku výrobek nemá dohodnuté, popisované, resp. očekávané vlastnosti, případně vlastnosti obvyklé, nebo v jehož důsledku neodpovídá právním předpisům nebo účelu, pro který byl zhotoven.
Záruka se nevztahuje na opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním. Záruka se nevztahuje na vady způsobené konáním či opomenutím pacienta ani na vady způsobené vnějšími vlivy. Záruka se tak nevztahuje zejména na vady způsobené nesprávným nebo nevhodným způsobem užívání či údržby, změnou zdravotního stavu pacienta, změnou anatomických poměrů, pro které byl výrobek zhotoven, úrazem, násilím, působením chemických látek, které jsou v organizmu člověka cizorodé, včetně léčivých přípravků, ani působením extrémních nebo lidskému organizmu nepřirozených fyzikálních vlivů, byť by tyto vlivy byly v základu vyvolány přirozenou funkcí organizmu pacienta (např. drcení kamenů, skla, kostí mezi zuby, artistické výkony - tzv. polykání ohně, přenášení břemen v zubech apod.).
Záruční list
Záručním listem je doklad o zaplacení ceny výrobku
Obsah záruky
Jde-li o vadu, na kterou se vztahuje záruka a kterou lze odstranit, má pacient právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, poskytovatel zdravotní péče je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li takový postup možný, může pacient žádat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván jako výrobek bez vady, má pacient právo požadovat výměnu výrobku nebo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší pacientovi, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však pacient nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad výrobek řádně užívat.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné, může pacient požadovat výměnu výrobku nebo přiměřenou slevu z ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Zákonná záruční doba na stomatologické výrobky (protetické práce - korunky, můstky, protézy, ...) je 24 měsíců. Záruka je poskytována v rozsahu zákonné záruky podle obecně závazných právních předpisů.
Způsob uplatnění záruky
Záruku je třeba uplatnit u poskytovatele zdravotní služby, který službu poskytl, v záruční době, jinak pacientova práva z odpovědnosti za vady výrobku zaniknou.
Aby bylo možno uplatnit nárok na bezplatnou opravu výrobku či ošetření v záruční době, je nutné, aby klient:
1. pečlivě dodržoval doporučený postup domácí péče o zuby a zubní náhrady.
2. dostavoval se pravidelně alespoň 2x ročně na kontrolní vyšetření, kde bude provedena kontrola stavu chrupu, včetně dásně a kontrola ústní hygieny. Pokud budou zjištěny závažné nedostatky v péči o chrup, záruka nemůže být nadále poskytována. V případě zjištěných nedostatků jsou klienti povinni absolvovat ošetření u dentální hygieny, jinak záruka automaticky končí.
3. dodržoval doporučení ošetřujícího lékaře a vyvaroval se škodlivých návyků či nesprávného používání výrobků, tj. např. omezení kouření, zdravá životospráva, používání chráničů zubů na noc či provozování kontaktních či rizikových sportovních aktivit.
Registrací k jinému zubnímu lékaři naše záruka také zaniká, neboť nemůžeme při pravidelných kontrolách sledovat vývoj situace ve Vašich ústech a v případě potřeby zavčas zabránit případnému vzniku škod na Vašem chrupu, implantátu, či zubní náhradě. Výjimkou jsou kontrolní vyšetření neregistrovaných klientů, kde samozřejmě záruku nadále poskytujeme.
Při nedodržení těchto pravidel, nárok na bezplatné ošetření v rámci záruční doby pochopitelně zaniká